התמודדות עם ליקויי בנייה – ביקורת מבנים

ליקויי בניה היא תופעה נפוצה מאוד בישראל. חוקרים מהטכניון מצאו כי ב-100% מהדירות החדשות בישראל קיימים ליקויי בניה. לכן ישנה חשיבות עליונה לביצוע ביקורת מבנים.
ישנם סוגים שונים של ליקויי בניה, ביניהם: ליקויי בניה בעלי משמעות נמוכה, ליקויי בניה בעלי משמעות גבוהה וליקויי בניה קוסמטיים. ליקויי בניה בדר”כ מאופיינים באי עמידה בתקני הבניה הקבועים בחוק, בתקנות ובתקנים.
החוק, התקנות והתקנים קובעים באופן מפורט כיצד צריכות להתבצע עבודות הבניה. הם מספקים קריטריונים ברורים וניתנים למדידה חד משמעית.
חשוב להדגיש כי בניה לקויה היא עבירה על החוק, גם אם נעשתה בשגגה! וקיימת חובה מלאה על הקבלן לתקן כל ליקוי בניה.

הופעת ליקויי הבניה יכולה להתרחש בכל שלב בהקמת המבנה, הן בתכנון והן בביצוע. מאחורי כל פרויקט בניה עומדים גורמים רבים שהאחראיים על הקמתו. לדוגמא: מנהלי פרויקטים, אדריכלים, מהנדסים, הנדסאים, יועצי חשמל, אינסטלציה, איטום והרשימה ארוכה. ריבוי הגורמים העומדים מאחורי כל פרויקט עלולים לגרום לדיס – אינפורמציה שתוביל להופעת ליקויי בניה. למרות הבעיות האפשריות בשלב התכנון, שלב הביצוע הוא שלב קריטי יותר. במהלך הביצוע מופיעים רוב ליקויי הבניה. בדר”כ, בשלב הביצוע הקבלן אינו מבצע את כל העבודות כראוי. זאת בעקבות רשלנות או טעויות של פועלי הבניין ולעיתים מטעמי חסכון בכסף או זמן.

כאמור, תכנון הנדסי כושל, חוסר שיתוף פעולה בין בעלי המקצוע בפרויקט, סדר פעולות שגוי וכן ביצוע רשלני של פועלי הבניין, המפקחים או הקבלן עצמו, עלולים לגרום להופעתם של ליקויים.

ישנן מספר פעולות שניתן לעשות על מנת להימנע ככל האפשר מליקויי בניה.

ראשית, יש לערוך בדיקה מקיפה אודות הקבלן אשר נבחר לעבודה. יש לבחון קריטריונים כגון: ותק, המלצות, רישום בפנקס הקבלנים וכו’.
שנית, יש לבדוק האם במהלך הבניה נכח “מנהל פרויקט” או “מהנדס ביצוע”. מנהלי הפרויקט יכולים להיות הנדסאים, מהנדסים או אדריכלים שהוכשרו לכך ותפקידם הוא לבקר את איכות ואופן הבניה תוך כדי ביצוע.
בעת רכישת נכס יד שניה, רצוי גם כן לבצע את הבדיקות המפורטות. אך ללא שום קשר לביצוע הבדיקה, על המוכר לספק מסמך/דו”ח ובו מצוינים ליקויי הבניה הקיימים באותו מבנה. דו"חות כאלה מופקים על ידי בעל הנכס או ע"י מומחה. במידה וקיימת ירידת ערך עקב ליקויים שאינם ניתנים לתיקון, ירידה כזו תקבע ע"י שמאי מקרקעין.

כאשר גיליתם בנכס ליקויי בניה, ישנן מספר דרכים להתמודד עם העניין.

הדרך הראשונה היא לפנות לחברה המבצעת ביקורת ליקויי בניה / בדק בית. חברות אלו שולחות הנדסאים, מהנדסים או אדריכלים על מנת לבדוק ולאתר ליקויי בניה בנכסים. בתום בדיקת ליקויי בניה, מפיקה חברת הבדק חוות דעת המפרטת את כל ליקויי בניה בנכס. חוות הדעת כוללת גם תצהיר משפטי, אסמכתאות מהחוק, את אופן התיקון הנדרש ועלותו. את הדו”ח מוסרים לקבלן על מנת שיבצע את התיקונים הנדרשים. ברב המקרים הקבלן מתקן את הליקויים ובזאת מסתיים הקשר בהצלחה. במקרים מסוימים מסרבים הקבלנים לבצע את התיקונים הנדרשים. במקרים כאלה, חברת הבדק תפנה את הדייר לעורך דין המתמחה בתביעות קבלנים. בדר”כ עורך הדין מעניק יעוץ ראשוני חינם. עורך הדין יבסס את טענותיו כלפי הקבלן בהסתמך על חוות הדעת שהפיקה חברת הבדק וחוקים נוספים.

כאמור, חברת בדק בית תבצע ביקורת מבנים בנכס בצורה מקצועית ויסודית ותגיש לדייר חוות דעת הנדסית שתשמש את עורך הדין כראייה משפטית כנגד הקבלן במקרה של תביעה. חוות הדעת ההנדסית תוצג במידת הצורך מול השופט בבית המשפט וכנראה תהווה את החלק המשמעותי ביותר בהליך המשפטי. הפיצוי על ליקויי בניה הוא בדר”כ גבוה, תלוי כמה מקצועי ומומחה עורך הדין אליו פניתם או הופניתם.

לקבלת הצעת מחיר בקליק לחצו כאן

לקריאה נוספת על מחקר הטכניון לחץ כאן

ביקורת מבנים מקצועית של חברת אינספקט

ביקורת מבנים מקצועית – אינספקט בדק בית

חברת אינספקט מספקת בין היתר גם שירותי ביקורת מבנים אשר מתבצעים על ידי אנשי המקצוע המובילים והמיומנים ביותר בתחומם. חשיבותה של ביקורת המבנים הינה רבה ותשפיע על המגורים שלכם בבית תקין לעומת בית אשר סובל מליקויי בניה שונים ומגוונים. זאת החל מסדקים בקירות והתקנה לקויה של ארונות ועד לרטיבות בתקרה ואף בעיות במערכת החשמל כמו כבלים חשופים אשר עשויים לסכן אתכם ואת כל בני הבית.

מה למעשה כוללת ביקורת מבנים ?

ביקורת מבנים הינה משמעותית וחיונית לשם ווידוא כי המבנה אותו אתם עתידים לרכוש או להיכנס אליו, יעמוד בסטנדרט הגבוה ביותר של איכות ויתאים לכל התקנים הישראליים המחמירים ביותר. הביקורת תכלול לרוב את ארבעת השלבים הבאים:

  • בדיקה מעמיקה ויסודית של המסמכים של המבנה, לרבות מפרט טכני, תכניות מכר ותקנות תכנון ובנייה והשוואתן לתקנים הישראליים והמצב בפועל.
  • סקירה כללית של כל התשתיות של המבנה. זאת לרבות טיח וצבע, מערכת האינסטלציה והחשמל, ריצוף וחיפוי, דלתות וחלונות, איטום יעיל של המבנה, גילוי בעיות נזילות ורטיבות ועוד…
  • מתן ביקורת כללית על המבנה ואיכות הבניה שלו. חלק משלב זה יכלול גם איתור של מפגעים בטיחותיים שישנו צורך בהול לטפל בהם.
  • ליווי משפטי בעת הצורך. חברתנו תספק בעבורכם חוות דעת הנדסית אשר תוכל לשמש בתור ראייה משפטית בעת בצורך במידה והקבלן מסרב להשלים את התיקונים הנדרשים.

ביקורת מבנים לאיתור כל ליקויי בניה במבנה

לצערנו, אנשים רבים עלולים למצוא את עצמם נכנסים לדירה "חדשה" אשר לפתע מציגה בפניהם מספר רב של אתגרים וסכנות. בין אם כבל חשמל חשוף או אפילו רטיבות ועובש מתחת לשכבת הצבע הטרייה. על מנת למנוע מצב שכזה, רצוי יהיה לפנות אל חברת אינספקט עוד לפני ביצוע הרכישה של הנכס על מנת לוודא כי כלל הנושאים הללו מטופלים וכי המבנה לא סובל מליקויי בניה שונים. אך חשוב לדעת, כי גם לאחר שנכנסתם לנכס, יש לכם זמן לבצע את הבדיקה הרשמית ולהציג בפני הקבלן את הדרישה לביצוע התיקונים הנחוצים.

מתן ביקורת מבנים - אינספקט בדק בית

עוד על ביקורת מבנים

על אף עבודתו המיומנת והמקצועית של הקבלן שלכם, בתים ודירות רבות עשויים לסבול מליקויי בניה שונים. על מנת להבטיח את זיהוי כל הליקויים הללו, מומלץ יהיה לפנות אל שירותיה של חברת אינספקט לביצוע ביקורת מבנים מקצועית ומדויקת. צוות החברה המקצועי מיומן בזיהוי ליקויי בניה מסוגים שונים, זאת לרבות ליקויי בניה בעלי משמעות נמוכה, ליקויי בניה בעלי משמעות גבוהה וליקויי בניה קוסמטיים.

ביקורת מבנים – מה היא כוללת?

ביקורת מבנים הינה בדיקה הנדסית מקצועית אשר מטרתה היא באיתור ליקויי בניה בבית או דירה חדשה או יד שניה שזה עתה נרכשה. בדיקה זו כוללת התייחסות מקצועית ומדוקדקת לכל פינה ואלמנט במבנה הנבחן. בין הבדיקות השונות אשר נערכות במהלכה של ביקורת מבנים ניתן לציין גם את הנקודות הבאות:

  • בחינת שיפוע הרצפה בכל חדרי הבית
  • אטימות הבית על כל חלקיו
  • בחינת אי התאמות בין תכניות הבניה לבין המצב בפועל
  • בדיקה של מתגי תאורה, שקעים חשמליים, תריס חשמלי ומערכת החשמל על כל היבטי הבטיחות
  • בחינת החלונות והדלתות, הן מבחינת החלקה חלקה על המסילות והן מבחינת סגירתם על תום
  • בחינת בניית המרפסת, הן מבחינה בטיחותית והן בהתאמה שלה להיתר הבניה
  • בדיקה של עבודות הטיח והצבע בכל רחבי הבית
  • בחינה של עבודות הקרמיקה, רובה ושלמות האריחים, הן על הרצפה והן בחדר האמבטיה
  • בדיקה של מערכת האינסטלציה על כל היבטי, זאת בכל רחבי המבנה
  • ורכיבים רבים נוספים

זוכים בבית בטוח ונוח עם אינספקט

הדרך לבית מרשים ונוח עוברת במתן ביקורת מבנים מדויקת עם חברת אינספקט, אפיון כלל הליקויים וטיפול מיידי ואיכותי בהם. כך למעשה תוכלו גם אתם לזכות בבית נוח אשר עונה בצורה מדויקת על כל צורך, הבקשה והעדפה שלכם ולא פוגע באיכות חייכם בו, גם לאורך זמן. לקבלת מענה מקצועי וחיוני זה בהקדם, הנכם מוזמנים להשאיר פרטים באתר של חברת אינספקט כבר היום.

לקבלת הצעת מחיר בקליק לחצו כאן

או בטלפון במספר: 055-6657890

 

ביקורת מבנים המלצות

לעשות ביקורת מבנים לפני שנכנסים לגור בבית החדש שלכם, זה משהו שאתם חייבים לשמוע עליו. לעיתים רוכשי דירות מקבלן טועים ולא מבצעים בדק בית לפני שהם מקבלים את דירתם מהקבלן. לאחר מכן מתגלים מחדלים בבניה העלולים להוביל לבעיות שונות, במהלך השנים למגורים במקום. עבודה לא מקצועית, רשלנות של אחראי הבנייה וזלזול במלאכתו של הקבלן הראשי, כל אלו עלולים להוביל לכך שאתם תתקלו בבעיות חמורות שעלולות להפר את אורח החיים השקט שלכם. רק חברה לביקורת המבנים שתעריך את ליקויי הבנייה ומצבו הבטיחותי של הבית כמו חברת אינספקט, יכולה לספק לכם דו"ח מלא ומפורט עם כל המידע החיוני לצרכים משפטיים.

ביקורת מבנים מחיר – מה הוא כולל

  • הליך הביקורת של הדירה או המבנה, מורכב כולו מממצאים הנדסיים רבים. מטרתם אבחון ובדיקת כל פרט בתכנון הנכון של הבניה בנכס שלכם. כלומר, מוודאים כי כלל הפירוטים ההנדסיים על הנייר ובפועל נעשו בתו תקן איכותי, בטיחותי ונכון. 
  • החברה שלנו מעסיקה מומחים מתחום הנדסת הבנייה ומומחי ביקורת מבנה. עבודתם היא לאתר את ליקויי הבניה וכל בעיה ומפגע בכל רמה שהיא. 
  • את הבדיקה עורכים על ידי סיור וסריקה יסודית ומעמיקה של כל אזור וחלק במבנה. במידת הצורך, ייעשה שימוש במכשור מתקדם ומשוכלל לצורך הערכה של תשתיות ועמידות של מבנים ומערכות.
  • חלק מהליקויים ניתן למצוא באמצעות מכשור מתקדם. עלולות להתגלות רטיבות ונזילות מאחורי הקירות, הנחה לא נכונה ולא בטיחותית של קווי החשמל ועוד. 
  • את הבדיקות הללו ואחרות, אנשי המקצוע שלנו מבצעים על הצד הטוב ביותר. אצלנו יש רשימה מרשימה של הנדסאי אדריכלות ובניין מוסמכים ומקצועיים. 

ביקורת מבנים מקצועית ויסודית זה אנחנו

אל תסיימו לרכוש את הנכס לפני שאתם מוודאים כי לא שכחתם להזמין שירותי ביקורת מבנים. רק חברה מקצועית ואיכותית כמו חברת אינספקט, יכולה לספק לכם את השירות המקצועי והאיכותי ביותר. אנו נותנים שירות למאות רבות של לקוחות פרטיים ועסקיים שנהנו משירות אמין, מקצועי ואדיב.

עדן טויטו
עדן טויטו
2023-05-01
באפריל 2023 איתי ביצע לנו בדק בית טרום המסירה (דירה 6 חדרים) ואנחנו מרוצים מאוד! הדוח הצביע על ליקויים בשווי עשרות אלפי שקלים שאין סיכוי שהייתי מוצא לבד! תודה רבה איתי.
אירה אפריאט
אירה אפריאט
2023-04-24
מאוד מקצועיים, מומלץ בחום
מרים לוין
מרים לוין
2023-03-12
יניב בודק יעיל מקצועי ונעים...מומלץ ביותר!!
וילי אסור
וילי אסור
2023-03-08
יחס אישי מקצועיות שרות מעל המצופה
ברכהחוה אהרון
ברכהחוה אהרון
2022-11-07
אנחנו מבקשים להמליץ בחום רב על חברת אינספקט לבדק בית כחברה מקצועית, אמינה יסודית, בעלת מוניטין וניסיון רב, קשובה לצרכי הדיירים. הדוח שנתקבל היה מפורט מעל המצופה. נשמח להמליץ לכל דורש כאמור בחום רב. יישר כחם !!!
Christian Lior Corpuz
Christian Lior Corpuz
2021-08-10
מאוד יסודי, מקצועי בבדיקה. מרוצה מאוד מהשירות שניתן על ידי אינספקט ופן האישי ממליץ

מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

השאירו פרטיכם ואנחנו נעזור לכם

    מעוניינים להיכנס לדירה בבטחון ?

    השאירו פרטים ותוכלו להיות בטוחים

      חברת קידום אתרים אורגני חברת קידום אתרים אורגני
      Call Now Button